Predi - Prestatie Management

Nieuwsbrief

Kunt u UW prestaties goed managen?

Weet u niet hoe u uw kasstromen kunt verbeteren? Of hebt u het gevoel dat uw bedrijf “beter kan”, maar u weet niet goed hoe? Dan is het goed om eens na te denken over Prestatie Management. Als directeur wilt u een goed inzicht hebben in de prestaties van uw organisatie. Maar u wilt ook dat uw managers een goed inzicht hebben in de prestaties van hun afdelingen. Want alleen als u weet hoe verschillende onderdelen van uw bedrijf NU presteren, bent u in staat om zodanig te sturen en te verbeteren om STRAKS te kunnen zijn waar u wilt zijn!

 “Logisch, maar ik kan moeilijk alles meten” zult u nu zeggen. Dat klopt, het is zaak om erachter te komen wat de belangrijke punten in uw organisatie zijn. Om dat boven water te krijgen is het eerst van belang na te denken waar u als bedrijf staat en waar u heen wilt. Hiermee bedoelen wij: wat wilt u het komende jaar bereiken en wat de komende drie jaar? Wat wilt u uitstralen als bedrijf, waarom gunnen uw klanten u de opdracht en niet uw concurrent?

Probeer deze informatie nu door te vertalen naar wat dit betekent voor uw medewerkers. Goed, u hebt gesteld dat u de komende drie jaar 50% meer omzet wilt halen. Hoe wilt u dit bereiken? Wat betekent dit concreet voor uw verkopers? En wat betekent dit concreet voor uw buitendienst medewerkers? Welke doelen moeten zij halen om uw ambitieuze plannen te halen? Hoe moeten zij dit doen? En hebben zij hier de nodige middelen (opleiding, capaciteit, materialen, budget) voor?

Wanneer u in kaart heeft gebracht wat u verwacht van uw medewerkers is het zaak om te zorgen dat u inzicht krijgt in wat zij momenteel op deze gebieden presteren. Onder het motto “wat u niet meet, kunt u niet verbeteren” analyseert u de kritieke punten in uw bedrijfsprocessen. Dit zijn de punten, die het verschil maken en daarmee een belangrijke rol spelen in het al dan niet halen van uw bedrijfsdoelstellingen. Op deze kritieke punten kunt u nu prestaties meten.

De uitkomsten van de metingen kunt u nu periodiek analyseren. Wanneer u periodiek de resultaten krijgt kunt u zien wat de prestaties zijn ten opzichte van de doelstellingen. Ook kunt u trends herkennen, waarop u vervolgens actie kunt ondernemen.

Het volledig invoeren van goed Prestatie Management is helaas niet in 500 woorden uit te leggen. Wel kunt u op basis van genoemde punten in deze E-zine de afweging maken of Prestatie Management goed bij u is ingevoerd. PREDI kan u hierbij van dienst zijn. Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Wij komen er dan samen met u achter of er bij uw organisatie noodzaak is om dit essentiële onderwerp aan te pakken!

Terug naar de Nieuwsbrieven

Nieuwsbrief

Prestatie Management

Gratis Nieuwsbrief

Schrijf u nu in voor onze gratis Nieuwsbrief met tips voor een evenwichtige en gezonde organisatie.

Voornaam:
 

E-mailadres

Contact

PREDI Prestatie Management
Cees Buddinghhof 39
1628 WH Hoorn

M. Henri: 06- 22397061
E. Klik hier

K.v.K. Hoorn nr.: 5131 3286